reklama

Prečo píšem?

Kdesi na lúke som raz spozoroval kone. Cválali mohutne a pritom ladne. Mal som chuť si ich odfotiť, či inak uchovať pre moje potomstvo. Nemal som však pri sebe ani fotoaparát, ani kameru. Diktafónom som mohol zachytiť aspoň zvuk, ktorý sa šíril spod kopýt vznešenej zveri. No ani ten som pri letnej prechádzke nemal k dispozícii. Prehľadával som si vrecká. Stará šrúbka, hygienická vreckovka, kľúče od domu a pero? To je ono. Ja si tie kone napíšem!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Tak sa začala cesta naprieč krásnou krajinou zvanou písanie. Okamžite som si vybavil víza. Nebol s nimi žiaden problém, navyše ľudia z imigračného boli milí. V tej krajine plnej kopcov, nížin a neposedných riek trávim najviac zo svojho voľného času.Každý deň si sadám za papier a prenášam sa do iného sveta. Do sveta fantázie. Je tam krásne. Nájdete tam všetko, čo si len zaželáte. Teda, vy si to nájdete v tom vlastnom svete. V mojom môžete hľadať, len ak vám niečo odovzdám. Moju fantáziu totiž môžete navštíviť iba so mnou. Samých vás tam nevpustím. Mohli by ste mi ju náhodou popliesť. Myšlienky by sa mi skrížili so snami cudzích ľudí. To by nebolo príjemné. Človek sa preto musí pri písaní rozhodovať sám.Teraz nič nie je skrížené. Žijem si vo vlastnej fantázii, ku ktorej ma vedú chodníky myšlienok posplietané do čarozvláštnych diaľnic a zákrut. Na každom odpočívadle si nájdem čosi iné. Niekde si nájdem lásku, niekde žiaľ, niekde smútok, inde odvahu, smrť alebo život. Netuším, koľko je v mojej fantázii odpočívadiel. Zistím to, až keď sa mi prestanú zdať. Až keď bude všetko povedané.Zatiaľ však stále píšem. Píšem preto, aby som skúšal svoju fantáziu. Bohužiaľ, zatiaľ nemám prístup na všetky cesty môjho sveta. Na niektorých úsekoch sú totiž diaľničné známky príliš drahé. Raz sa však určite prepíšem až na vrchol mojich finančných možností. Zatiaľ som pomerne chudobný. Neostáva mi však nič iné, len písať. Písanie ma totiž obohatí. Ja mu darujem mňa a ono mi dá skúsenosť. A aká je definícia pojmu písanie? Technicky je to činnosť spojená s uvoľňovaním atramentu na povrch papiera. Ja v tom však vidím skôr potrebu odkazovať, túžbu sa zdokonaľovať, chcenie sa niekam presadiť. Dokázať, že to, čo robím, robím dobre. Písanie je vlastne komprimácia fantázie na atramentovú zložku, ktorú ukladáme niekam na papier. Algoritmus prerodu je veľmi zložitý. Napriek tomu sú na svete ľudia, ktorí ho dokázali celkom jasne vymedziť. Všetok môj život je prepojený s tým perom, ktoré som vtedy pred mnohými rokmi na lúke vytiahol z vrecka. Je vo mne odhodlanie pokračovať v práci, ktorú mi ponúkol iný svet. Je v ňom toľko krásy! Musím sa s vami o ňu podeliť. Ak ju nechám v sebe, jednoducho zostarne a zhynie. To nedopustím. Musím ju dostať na papier, aby ste vy všetci pochopili, prečo vlastne píšem. Píšem preto, aby ste čítali. Aby ste môj druhý svet navštevovali spolu so mnou! Nechcem tam zostať sám!

Jozef Mergeš

Jozef Mergeš

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

obyčajný chalan z malého mesta, študent masmediálky v Prešove, milovník filmu Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu