reklama

Duch Vianoc...

Sedím na opustenej stoličke. Je celkom nahá. Obliekol som ju, aby jej nebolo smutno. O pár hodín sa postavím a bude zbytočná. Urobil som jej radosť. Červená sa a namýšľam si, že som to spôsobil ja. Mám ju rád. Aj preto, že sú Vianoce. Najkrajšie sviatky roka si bez nej neviem predstaviť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Kam sa dostanem, keď ju opustím? Sedím si na nej a zatiaľ mi je fajn. Síce ma bolí chrbát, ale táto indispozícia mi chuť hrať sa s ňou nevezme. Uvedomujem si, že je dôležitejšia ako som si myslel. Sedím na nej stále. Len na Vianoce mi chýba akosi viac. Bojím sa, že keď vstanem, odídem a už sa nevrátim...Som k nej pripútaný. Drží ma nad hladinou. Nohy ma nebolia, nemajú prečo. Keby som tie sviatočné chvíle musel prestáť, asi by som ich znenávidel. Teraz sú príjemné. Vonku sneží. Každý je ohľaduplnejší ako inokedy. Usmievajú sa na mňa snehuliaci, z rádia sa valí množstvo vianočných piesní. Melódie, ktoré nemôžu upadnúť do zabudnutia. Sú nadčasové.Vianoce. Všade cítim vôňu mamkiných koláčikov. Boli skvelé. Naokolo sa šíri zápach mrazu. Pohľad na zasneženú ulicu mi poskytuje alternatívnu terapiu. Všetko prehodnocujem. Vzťahy, skutky, udalosti, užitočnosť, neužitočnosť. Lásku. Stretávam ľudí. Sú na nerozpoznanie. Sú ale úprimní?Mám vlastné Vianoce. Páčia sa mi. Som zavretý v relatívne veľkej miestnosti. Mám pocit, že duch Vianoc tento rok svoju úlohu nezvládol. Nepresvedčil ma. Ľudia ma nepresvedčili. Budú mať šancu opäť o rok. Sedím na opustenej stoličke. Je mi na nej fajn. Každým dňom ju mám rád viac. Bohužiaľ.

Jozef Mergeš

Jozef Mergeš

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

obyčajný chalan z malého mesta, študent masmediálky v Prešove, milovník filmu Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu